30 Temmuz 2012 Pazartesi

30 temmuz pazartesi 349.gün-NÛR SÛRESİ


24 - NÛR SÛRESİ
Medine döneminde inmiştir. 64 âyettir. Adını, 35. âyette geçen “nûr” kelimesinden almıştır. Sûrede başlıca; bireysel ve toplumsal hayatla ilgili çeşitli hüküm ve prensipler, özellikle aile hayatına dair esaslar yer almaktadır.

Bismillahirrahmânirrahîm
1.
Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.
2.
Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü’minlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun.
3.
Zina eden erkek ancak, zina eden veya Allah’a ortak koşan bir kadınla evlenir. Zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya Allah’a ortak koşan bir erkek evlenir. Bu mü’minlere haram kılınmıştır.
4.
Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun. Artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. İşte bunlar fâsık kimselerdir.
5.
Ancak tövbe edip bundan sonra ıslah olanlar müstesna. Çünkü Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
6,7.
Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lanetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir.
8,9.
Kocasının yalancılardan olduğuna dair Allah’ı dört defa şahit getirmesi (Allah adına yemin etmesi), beşinci defada da eğer kocası doğru söyleyenlerden ise Allah’ın gazabının kendi üzerine olmasını dilemesi, kadından cezayı kaldırır.
10.
Allah’ın size lütfu ve merhameti olmasaydı ve Allah tövbeleri kabul eden, hüküm ve hikmet sahibi olmasaydı haliniz nice olurdu?
 

24 Temmuz 2012 Salı

hangi fırkadansın?

‘Bu fitne insanları 3 fırkaya ayırdı:
Taifetul Mansura (Zaferli Fırka): Onlar, bu yolsuz kavmin mücahitleri.
Muhalif Grup: O kavim –Tatarlar ve Münafıklar- ve onların yanında yer alan İslam'a nispet edilen budalalardır.
Caydırıcı (cihadtan alıkoyan) Fırka: Bunlar ise doğru Müslüman olsalar da cihada gitmeyip oturanlardır. Kişi, kendisinin zaferli ya da muhalif ya da yalnız bırakan gruptan mı olduğuna baksın çünkü dördüncü bir kısım yoktur.' (şeyhulislam ibn-teymiye)

23 Temmuz 2012 Pazartesi

22 temmuz pazar 341.gün Mu'minun suresi 1. sayfa


23 - MÜ'MİNÛN SÛRESİ
Mekke döneminde inmiştir. 118 âyettir. Sûre adını, birinci âyette geçen “el-Mü’minûn” kelimesinden almıştır. “el-Müminûn”, mü’minler demektir. Müşriklere son uyarı niteliğindeki bu sûrede, mü’minlerin zafere ulaşacakları, kötülerin cezaya çarptırılacağı konu edilmektedir.

Bismillahirrahmânirrahîm
1.
Mü’minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.
2.
Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler.
3.
Onlar ki, faydasız işlerden ve boş sözlerden yüz çevirirler.
4.
Onlar ki, zekatı öderler.
5.
Onlar ki, ırzlarını korurlar.
6.
Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.
7.
Kim bunun ötesine geçmek isterse, işte onlar haddi aşanlardır.
8.
Yine onlar ki, emanetlerine ve verdikleri sözlere riâyet ederler.
9.
Onlar ki, namazlarını kılmağa devam ederler.
10.
İşte bunlar varis olanların ta kendileridir.
11.
Onlar Firdevs cennetlerine varis olurlar. Onlar orada ebedî kalacaklardır.
12.
Andolsun, biz insanı, çamurdan (süzülmüş) bir özden yarattık.
13.
Sonra onu az bir su (meni) halinde sağlam bir karargaha (ana rahmine) yerleştirdik.
14.
Sonra bu az suyu “alaka”1 haline getirdik. Alakayı da “mudga” 2yaptık. Bu “mudga”yı da kemiklere dönüştürdük ve bu kemiklere de et giydirdik. Nihayet onu bambaşka bir yaratık olarak ortaya çıkardık. Yaratanların en güzeli olan Allah’ın şânı ne yücedir!
15.
Sonra (ey insanlar) siz bunun ardından muhakkak öleceksiniz.
16.
Sonra yine muhakkak siz, kıyamet gününde (tekrar) diriltileceksiniz.
17.
Andolsun, biz sizin üzerinizde yedi yol yarattık.3 Biz yarattıklarımızdan habersiz değiliz.

10 Temmuz 2012 Salı

10 temmuz salı 329.gün enbiya suresi 9.sayfa

Bismillahirrahmanirrahim
91.
Irzını korumuş olan kadını da (Meryem’i de) hatırla. Ona ruhumuzdan üflemiştik. Kendisini de, oğlunu da âlemlere (kudretimizi gösteren) birer delil yapmıştık.
92.
Şüphesiz bu (İslâm), tek ümmet (din) olarak sizin ümmetiniz (dininiz)dir. Ben de Rabbinizim. Onun için sadece bana kulluk edin.
93.
(İnsanlar) işlerini kendi aralarında parça parça ettiler. Hepsi de ancak bize dönecekler.
94.
Şu halde kim mü’min olarak bir salih amel işlerse, çalışması asla inkâr edilmez. Şüphesiz biz onu yazmaktayız.
95.
Helak ettiğimiz bir memleket halkının bize dönmemeleri imkansızdır.
96.
Nihayet Ye’cüc ve Me’cüc’ün önü açıldığı zaman her tepeden akın ederler.
97.
Gerçek vaad (kıyametin kopması) yaklaşır, bir de bakarsın inkâr edenlerin gözleri açılıp donakalmıştır. “Eyvah bizlere! Doğrusu biz bundan gafildik. Hatta biz zalim kimselermişiz” derler.
98.
Hiç şüphesiz siz ve Allah’tan başka kulluk ettikleriniz cehennem odunusunuz. Siz oraya varacaksınız.
99.
Eğer onlar ilah olsalardı oraya varmazlardı. Halbuki hepsi orada ebedi kalacaklardır.
100.
Onların orada derin bir iç çekişleri vardır! Onlar orada hiçbir şey işitmezler.

101.
Şüphesiz kendileri için tarafımızdan en güzel mükafat hazırlanmış olanlar var ya; işte bunlar cehennemden uzaklaştırılmışlardır. 
 


6 Temmuz 2012 Cuma

Arakan Katliamı

Rasulullah s.a.v dedi ki;"En makbul dua, gaibin gaibe yaptığı duadır."
-gaibin gaibe yaptığı; 
yani birbirini bilmeyen birbirinden habersiz müminlerin birbirine yaptığı dua-


Dünyanın sessiz bakışları arasında katledilen Arakan Müslümanlarına yönelik komplonun gerçeğini, kayıklarıyla gözyaşları içinde ölüme iade edilen Burmalı Müslüman kadın ve çocukların halini İslamtoday yazarlarından Muhammed Vail kaleme aldı:


Sokaklar, içlerindeki kadınlarla, çocuklarla ve yaşlılarla evler ateşe veriliyor. Yangın kendisine isabet etmeyenler sonunda Budistlerin keskin ölüm aletleriyle karşı karşıya kalacak. Böylece sokaklar yine Müslüman azınlığa karşı fırkacı nefret tanrılarına adak olarak ceset ve kanla dolacak.

Burma’da gördüğümüz, yeni bir sahne değil. Zira altmış senedir sürekli işlenen suçlar zinciri kapsamında, iktidardaki askeri hükümetin suç ortaklığı ve uluslararası suskunluğun ortasında; bazen daha az bazen de daha fazla kanlı şekilde benzer sahneler tekrarlandı. Amaç ise nüfusları 750 bin olan, hiçbir vatandaşlığı bulunmayan ve Bangladeş sınırındaki Kuzey Rakhine Eyaleti’nde yaşayan Müslümanları son şahsa kadar yok etmek!

Budistler tarafından kendilerine ‘ülke halkı olmayan şahıslar’ gözüyle baktığı Arakan Müslümanları kendilerine karşı kısa süre önce Budist bir kızın tecavüze uğradığı söylentisinden yola çıkılarak patlak veren şiddet dalgasıyla ilan edilmiş soykırım savaşı ve ırkçılık ruhu arasında yaşıyor. Tabi ki bu tecavüz olayı da yalan. Zira bölgedeki Müslümanlar bu iddiayı yalanlayarak ardında kendilerine karşı bu mezhepçi şiddet alevinin tutuşturulmasının ardında etnik ve siyasi sebepler olduğuna işaret etti. 
Komplonun başlangıcı

Burma hükümetinin Arakan Bölgesi’nde yaşayan Rohingya Müslüman azınlığa vatandaşlık vereceğini ilan etmesini Budist çoğunluğu oluşturan El Mag’lar yüzlerine atılan bir tokat gibi hissetti… Zira bu kararın, yeni doğmuş cumhuriyet hükümetinin gölgesinde seçim sonuçlarına ne derecede etki edeceğini çok iyi idrak ettikleri gibi, İslam’ın yayılmasına da büyük etki edeceğini biliyorlardı. 

Budistler fazla zaman geçmeden hükümetin Rohingya Müslümanlarına yönelik görüşünü ve konumunu değiştirmek, kamuoyunun ve hükümetin önünde onları ‘teröristler’ ve ‘dışarıdan gelenler’ olarak gösterebilmek için Burma’nın dışından; özellikle de Rusya’dan, Rohingya Müslümanlarının tanınmalarını durduracak ya da en azından engelleyecek komplolarını uygulayıp ülkede kargaşa çıkaracak bir grup genç topladı. Buna ek olarak dış kamuoyunun yokluğu, El Maglar’ın dizginleri kontrolü altında tutması ve Budist polisin suça ortaklığı ortamında Müslüman Rohingya halkını yok etmek için fırsat oluşturulmak istendi.

Fitne
Bu gergin ve komploların kurulduğu atmosferde takdir-i ilahi; Müslüman alimleri ve davetçileri taşıyan bir otobüs, Müslümanların neredeyse hiç bulunmadığı Budist kasabası Tass Wcokk’ta mola verdi. Otobüs mola verince Budistlerden bir grup kendilerine saldırdı. Yaklaşık 466 Budist, Müslüman alim ve davetçilerin ellerini ve ayaklarını insanlık dışı bşr surette bağladıktan sonra yüzlerine ve kafalarına sopalarla vurarak öldürdüler. Bir de fitne çıkarmak için bunu, Müslümanlardan birinin tecavüz edip öldürdüğünü iddia ettikleri Budist kızın intikamını almak için yaptıklarını, kıza tecavüz edip öldürenlerin kasabaya gelen davetçiler olduğundan şüphelendiklerini savundular! Oysa davetçiler aslında o kasabadan dahi değildi. Sadece bir davet turundan dönüş yolunda kasabada mola vermişlerdi. 

Utanç verici konum 

Bu olay karşısında hükümetin konumu ise her zamanki gibi utanç vericiydi ve açıkça El Mag Budistlerinin suçuna ortak oldu. Öyle ki tecavüz olayı şüphelisi iddiasıyla 4 Müslüman genci tutuklarken o masumları (davetçi ve alimleri) öldüren yüzlercesini bıraktı. Hükümetin bu tavrı ise Müslüman azınlığın kendilerine karşı uygulanan ayrımcılık ve ırkçılık politikasına tepki vermesine yol açtı. 

Fitne büyüyor
8 Haziran 2012 tarihinde ordu, 10 davetçinin öldürülmesini protesto etmek için herhangi bir gösteri ya da ayaklanma olur beklentisiyle Müslüman çoğunluğun yaşadığı Mangdo’daki camileri sardı. Aslında böyle bir şey El Mag Budistlerinin beklediği bir fırsattı. Protestocularla çıkan çatışmalar sonucunda hükümet sokağa çıkma yasağı koydu. Ardından Rohingya Müslümanlarının mahalleleri Budist polis tarafından sıkı ablukaya alındı. El Mag Budistleri ise yaşlı ve kadın Budistlerin dahi katıldığı Müslümanlara karşı sistematik yoketme kampanyalarını başlatmaları için başıboş bırakıldı. Yeryüzünde bozgunculuk çıkarmasına, Müslümanların köylerini ve evlerini kılıç ve bıçaklarla basmasına göz yumuldu. 

İşte böylece Budist El Mag polisinin ve olayların yatıştırılması ve Budist çoğunluğun yaşadığı Akyab ve Sittwe gibi daha başka mekanlara da sıçramaması için sadece bazı çağrılar yapmakla yetinen hükümetin gözleri önünde katletme, mahalle ve köyleri ateşe verme silsilesi başlamış oldu. Müslüman çoğunluğu yaşadığı bölgelerde hükümetin sokağa çıkma yasağını fırsat bilerek Müslümanların mahallelerini olduğu gibi ateşe verdiler. Hiçbir Müslümanın, Arakan’ın başkenti Akyab’a ilerleyemeyişini güvence altına aldılar.

Ölüme göç

Bu şiddetin ve soykırımın sonucu olarak Arakan Müslümanları; evleri de yakıldıktan sonra çareyi köhne teknelerle kaçmakta buldu. Ancak yemeksiz içeceksiz çıktıkları bu yolculuklarında çoğunun sonu daha komşu ülkelere varamadan ölmek olacaktı. 
AFP’nin haberine göre Bangladeş’te sınır muhafızları bir hafta kadar önce Rohingya Müslüman azınlıktan 300 Müslümanı taşıyan 8 kayığı geri gönderdi. Kayıklardakilerin çoğunluğunu ise Burma’daki şiddetten kaçmaya çalışan kadın ve çocuklar oluşturuyordu.

Bangladeş Sınır Muhafızları Gücü üyesi AFP’ye yaptığı açıklamada Şefik Er Rahman şöyle dedi: ‘300’den fazla Rohingya Müslümanı teknelerle Burma’nın Akyab şehrinden geldi. Teknelerde kadınlar ve çocuklar vardı ve çoğu ağlıyordu.’ Er Rahman, 8 teknenin Burma’ya; yani ölüme geri gönderildiğine işaret etti. 

Burma Müslümanlarına karşı düşmanlığın, Budistlerin toplumsal oluşumunda ana temellerden birini oluşturduğuna işaret edilmektedir. Öyle ki Burma’da Budistler Müslümanlara karşı –ülkede Müslümanların tarihsel varlığına karşın- yasadığı yollarla ülkeye göçetmiş bir toplum olarak bakıyor. 

1962 yılında gerçekleştirilen askeri darbeden bu yana askeri hükümet Müslümanların hükümette devlet işlerine ve orduya girmesini yasakladı. Geçen yüzyılın altmışlı ve yetmişli yıllarında binlercesini Bangladeş’e kovdu. Öte yandan Birleşmiş Milletler Burma Müslümanlarını dünyanın en çok zulüm gören azınlığı olarak kabul etmektedir. 

Baskı 
Burma’daki Budist rejim ülkedeki İslami kimliği bastırmak için oldukça sert tedbirlere başvurdu. Bu kapsamda camiler, tarihi okullar ve İslami eserler yıkıldı. Budist hükümet, zaman faktörünün etkisiyle yıkılan cami ve tarihi okulların onarımına da izin vermedi. Ekonomik baskılar da Budist hükümetin Burma Müslümanlarına karşı benimsediği zalim uygulamaların bir parçasıdır. Öyleki hükümet Müslümanların çoğunluğu oluşturduğu mahallelerde zorunlu gıda maddelerinin fiyatlarını iyice yükseltmiş, bu da kıtlık gibi bir durumun ortaya çıkmasına, binlerce Burmalı Müslümanın yaşamlarını sürdürebilmek için Tayland ve Bangladeş’teki sınır kamplarına kaçmalarına yol açmıştır.