28 Kasım 2011 Pazartesi

peygamber duaları

Hz. Adem (as) ve Hz. Havva’nın duası (Araf Suresi 23. ayet)
Rabbimiz! Kendimize yazık ettik. Sen kusurumuzu örtüp bize merhamet etmezsen en büyük kayba uğrayanlardan oluruz.

Hz. Nuh (as)’ ın duası (Nuh Suresi, 28. ayet)
Ya Rabbi! Beni, annemi, babamı ve bütün mü’minleri affeyle.
Hz. Nuh (as)’ ın duası (Hud Suresi 47. ayet)
Hakkında kesin bilgim olmayan şeyi istemekten sana sığınırım. Eğer beni affetmez, bana merhamet etmezsen her şeyi kaybedenlerden olurum.
Hz. Nuh (as)’ ın duası (Kamer Suresi 10. ayet)
Ya Rabbi ben yenildim. Artık sen bana yardım et.

Hz. İbrahim (as)’ın duası (İbrahim Suresi 41. ayet)
Rabbimiz! Beni, annemi, babamı ve bütün mü’minleri kıyamet günü affeyle.
Hz. İbrahim (as)’ın duası (Şuara Suresi 83. ayet)
Ya Rabbi bana hikmet ver ve beni Salih(iyi) kullar arasına dâhil et.
Ey yüce Rabbimiz yalnız sana güvenip dayandık, sana yöneldik ve sonunda da senin huzuruna varacağız.

Hz. Lut (as)’ın duası (Ankebut Suresi 30. ayet)
Ya Rabbi bozguncu insanlara karşı bana yardım et.

Hz İbrahim (as) ve Hz İsmail (as)’ın duası (Bakara Suresi 127. ayet)
Rabbimiz! Yaptığımız işi kabul buyur. En iyi şekilde duyan ve bilen ancak sensin.

Hz. Yakub (as)’ın duası (Yusuf Suresi 86. ayet)
Sıkıntımı,  keder ve hüznümü sadece Allah’a arz ediyorum.

Hz. Yusuf (as)’ın duası (Yusuf Suresi 101. ayet)
Ey yerleri ve gökleri yaratan! Dünyada ve ahirette yardımcım sensin. Müslüman olarak canımı al ve beni Salih (iyi) insanlar arasına kat.

Hz. Eyüb (as)’ın duası (Enbiya Suresi 83. ayet)
Ya Rabbi bu dert ban iyice dokundu. Sen merhametlilerin en merhametlisisin.

Hz. Musa (as)’ın duası
(Araf Suresi 151. ayet)
Ya Rabbi ben ve kardeşimi affet. Rahmetine bizi de dahil et. Çünkü merhamet edenlerin en merhametlisi sensin.
Hz. Musa (as)’ın duası (Araf Suresi 155. ayet)
Sen bizim efendimizsin. Affet bizi. Merhamet et. Sen bağışlayanların en hayırlısısın.
Hz. Musa (as)’ın duası (Araf Suresi 156. ayet)
Bize bu dünyada da âhirette de iyilik nasip et. Biz sana yöneldik, senin yolunu tuttuk.
Hz. Musa (as)’ın duası (Taha Suresi 25–27. ayet)
Ya Rabbi göğsümü genişlet, işimi kolaylaştır. Dilimin bağını çöz.
Hz. Musa (as)’ın duası (Kasas Suresi 16. ayet)
Ya Rabbi ben kendime yazık ettim. Affet beni.

Hz. Süleyman (as)’ın duası (Neml Suresi 19. ayet)
Ya Rabbi! Beni nefsime öyle hâkim kıl ki gerek bana gerek anne-babama verdiğin nimetlere şükredeyim. Seni razı edecek güzel ve makbul işler yapabileyim. Bir de merhamet edip beni Salih(iyi) kullarının arasına dâhil et.

Hz. Muhammed (sas)’in duası (İsra Suresi 80. ayet)
Ya Rabbi gireceğim yere dürüst olarak girmemi, çıkacağım yerden de dürüst olarak çıkmamı bana nasip et.
Hz. Muhammed (sas)’in duası (Mü’minun Suresi 97. ayet)
Ey Rabbim. Şeytanların kışkırtmalarına karşı sana sığınıyorum.
Hz. Muhammed (sas)’in duası (Taha Suresi 114. ayet)
Rabbim! Benim ilmimi artır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum