21 Eylül 2011 Çarşamba

Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz

Yalnız sana ibadet ederiz yalnız senden yardım dileriz.
Bu ayet sanki bir okun hedefini bulması gibi duada çok etkili bir yakarıştır. Çünkü Allah'tan başka herşey, kişinin kendi özbenliği de dahil, bir tarafa konulmuş, sadece ve sadece Allah'a yönelinmiş ve biz olunmuştur.
Ve Rasulullah s.a.v. den gelen şu hadis fatihayı gerçekten okuyanlara yaşayanlara kalplerinde kökleştiren müminlere gerçek bir müjdedir ....

Resulullah (sav) dedi ki;

“Allah Teala hazretleri (bir hadis-i kudside) buyurdu ki: ''

Yüce Allah(c.c) şöyle buyurur:

''Ben namazı kendim ile kulum arasında ikiye böldüm.Yarısı bana ve öbür yarısı kuluma aittir.Kulum istediğine kavuşacaktır.''

Kul, ''Elhamdülillahi Rabbi’l-alemin'' , (Hamd alemlerin Rabbine aittir) dediği zaman.Allah(c.c) ''Kulum bana hamd etti'' der.

Kul, ''er-Rahmanirrahim'' dediği zaman,Allah ''Kulum bana senada(hamdde) bulundu'' der.
Namaz kılan kul,''Maliki yevmiddin'' (ahiretin sahibi) dediği zaman,Allah(c.c) ''Kulum benim şanımın yüceliğini ifade etti'' der.

Namaz kılan kul,''İyyakena’budü ve iyyakenestain'' (yalnız sana ibadet eder, yalnız senden yardım isteriz) dediği zaman,Allah(c.c) ''Bu söz hem bana ve hem de kuluma aittir.Kuluma istediğini verdim'' der.

Kul,“İhdina’s’sırata’l-müstakim sıratallezine en’amte aleyhim gayr’il-mağdubi aleyhim ve la’d-dallin.” (Bizi doğru yola hidayet et, o yol ki kendilerine nimet verdiğin kimselerin yoludur, gazaba uğrayanların ve dalalete düşenlerin değil) dediği zaman.Allah(c.c) ''Bu söz tamamen kulumla ilgilidir.Kuluma istediğini verdim.'' der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum