3 Eylül 2011 Cumartesi

yetim...


"Yetim velisinin tedbiri ve yönetimi altındadır ve veli ise müminlerin
velisi olan Allah'tır. Babasının tedbiri altında bulunana ise babası
varken bakılmaz. Çünkü fer (dal) yakın kökünden yardım alır. Bakınız!
Meyve kendi kökü olarak ağacın dalını bilir, çünkü o daldan yardım
alır. Dal ise meyvenin bilmediği kökü tanır. Yetim babasının ölmüş
olduğunu öğrenir ve kalbi kırılır. Ona rehberlik edecek bir kökü ve
aslı yoktur. Allah'ı bilenler ise yetime babasının kimi varsa
kendisinin aynı kimsesi olduğunu öğretir. Babasının sahibi Allah'tır.
Böylece yetim tüm işlerinde Allah'a yönelir.
Yetimin kendisi hakkında allah karşısındaki durumu böyle olunca, Allah
da kendi payını bollaştırmak üzere yetimin ganimette payını
belirlemiştir. Bu pay sahibinin fiilleri kendisine izafe edip bu
konuda bir yasaklama ve yükümlülükle muhatap olmamasıdır. Kim bir
yetimin başını sıvazlarsa, her saça karşılık bir sevap alır..."

Fütuhat-ı Mekkiye , 14. Cilt Sahife 85,
dualarımızda ve eylemlerimizde yetimleri bize unutturma Allah'ım...

***-Her gün bir sayfa Kur'an'a başlayan herkes, okuduğu sayfadan sonra bir Fatiha'yla birlikte, ümmetin zulüm gören bütün mazlumları için, yetimler, mücahidler ve soğuk zindanlarda ciğerleri çürüyen esirler için duayı esirgemeyeceğine söz verir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum